oz

Eftersom min kara famlij har gjort det klart for mig att om jag kommer hem efter att ha varit i Australien i ett ar utan att ha sett en kanguru eller koala sa kommer de inte slappa in mig i huset. Jaha tack for den ni! Men nu har jag iaf gjort dem glada.. Jag Nat o Jo drog till Cairns Tropical Zoo idag sa nu har jag fatt se alla sma gulliga oz djur! :P
Precis nar man kom in sa va dar en papegjoja och en cacadu som tydligen kunde prata.. Papegojan hette Max om sa stod det att man skulle saga Hello till honom men inte ett ord fick man ut ur honom.. bara lite gnall! hahah Naha det va ju en valdigt trakig Max. Da gick vi over till cacaduan som jag dock har glomt namnet pa, och sa stod det att han va en liten buse som kunde svara! haha da ska vi se vad for ngt kul vi kan fa ut ur honom! men icke han heller.. spelade ingen roll hur mycket vi svor mot honom eller vilket sprak - han bara tittade pa oss som om vi va riktigt korkade! Men jag kan forsta honom! hahah dumma dumma tjejer som trodde att vi kunde fa dom till att prata! haha
Sa vi gick runt dar i ngn timme eller sa och kollade runder.. Klappade en orm.. Klappade en liten sotvatten krokodil.. och en annan sak som jag inte kan stava! haha :P Och ja just det vi gick in i Kanguru hagnet och klappade dem lite! Gud vad sota de ar! :D Fast det va en av de mindre raserna vilket ar tur for jag vet inte om jag vill sta oga mot oga med en av de riktigt stora! hahah
Sen kom vi till de riktigt sota djuren.. Koalerna! Fast det stammer faktiskt att de luktar lite illa! hahah Det va sa sott.. de hade till och med en graviditets avdelning dar det va en liten bebis! Saaa sot va den! :D Blev till och med att jag holl en koala. Jag visst fick jag betala for det men nu har jag till och med haft en i min famn! En liten tjej va det som heter Molly! 
Kommer lagga upp bilder pa facebook fran vart lilla aventur!!

Nu maste jag ga och jobba! kan itne bra ha kul hela dagen!! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0