Regn Regn Gnälliga Amerikanare o lite mer Regn

Man kan verkligen se att vi ar mitt under regnperioden.. Regnade en massa innan i januari och sa men sen blev vadret battre och jag trodde att regnperioden va pa vag att sluta men icke! Det regnar nastan mer nu an vad det har gjort pa hela tiden.. Trakigt varre och en riktig liten blekfis har man blivit. Aja solen kommer snart igen! :)

Igar jobbade jag i baren/cafet som vi har i lobbyn.. Helt okej va det och jag borjade inte forrens halv nio sa det va skont. Men nar jag sen va pa vag att ga hem vid halv tre sa kom Remco och bad om hjalp att satta upp en drick station i lobbyn.. Himla stressad va han och jag fattade ingenting! Aja man gor ju anda som man blev tillsagd och satte ut glas och lask i lobbyn utan att riktigt veta vad som hande eftersom alla anstallda sprang runt som yra hönor.. Sa tittade jag ut genom dorrarna och sa varfor alla va sa stressade.. Dar kom en turbuss med 50 amerikanare och stannade utanfor hotelet! Shiiiit! Det va en av turgrupperna som hade lamnat hotelet den morgonen for att aka norrut som kom tillbaka eftersom vagen hade svamat over. Varsta panik blev det pa hela hotelet nar de ringde 30 minuter innan de skulle vara tillbaka pa hotelet.. Snabbt fick de stada rummen for dessa 50 personer och koket fick snabbt forbereda mer mat och resturang personalen fick andra om hela resturangen for att fa plats med dem! Och da kom sa kklart Naoya och fragade om jag kunde jobba pa kvallen.. Snall som man ar sa sa man juu ja! :P

Efter en lang dag pa jobb akte jag hem till Natalie och Simon och kakade lasagne och drack vin! Valdans trevig kvall hade vi.. eller det va inte lika trevligt for Simon som va tvungen att ga och plugga efter middagen! Hur korkad kan man va om man valjer att plugga lag pa universitetet.. skojja mycket att plugga! hahahha

Nu sitter jag har pa jobb och vantar pa att jag ska borja.. Idag ar det Room Service som galler!

Hoppas pa solken och en blå himel
- man ska val inte behova ga pa solarium!? -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0