Nya tillsvidare jobbet: Palais Royale!

När jag gick till mitt jobb i Måndags för att kolla mitt schema och såg att jag inte hade fått några shift för tredje veckan i rad bestämde jag mig att nu är det nog. Inte nog med att jag har behövt använda min sparade lön som jag skulle ha till rese pengar, utan nu har jag inte ens råd att gå på min egen student på grund av det. Och allt detta på grund av att jag ville vara snäll och berätta för ägaren vilken dag jag kommer sluta, två månader innan så han hade tid att anställa och träna någon ny. Tack för den!!
Så igår bestämde jag mig att leta efter nytt jobb. Har försökt hitta frukt plocknings jobb eller liknande så jag har någon inkomst i de sex veckorna mellan min sista skoldag och graduation, utan något svar. Så igår gick jag till ett av hotellen här i bergen, och vipps så hade jag ett jobb. Visst berättade jag inte att jag bara kommer vara här i sex veckor men kan ju hitta på en bra anledning till varför jag måste sluta, när vi kommer närmare. Så de ska ringa mig nu i veckan och boka in en tid då jag kan få lite träning, antagligen på fredag!
Så skönt att slippa oroa sig om pengar! Och att jag faktiskt har råd att gå på min egen Graduation!

Nu bär det av till skolans kök för att göra de sista förberedelserna inför morgondagens Degustation Dinner!


 En bild av det nya jobbet som receptionist på Palais Royale


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0